top of page

הצעה לפיתוח שביל תבלינים בית ספרי ככיתת חוץ בית ספרית

כאמצעי להעמקת הלמידה, ההבנה והרווחה האישית של תלמידים ומורים.

את הרעיון הזה פיתחתי כחלק מהמיזם העיסקי שלי "חלומות בטבע". עד כה יושם הרעיון בשני בתי ספר. מתוך המבוא לתוכנית:

"אנחנו מציעים להיות חלק ממסע משותף עם בית ספרכם לפיתוח סביבת למידה חוץ-כיתתית הממוקמת באזור הצמוד לבית הספר (או בתוכו). סביבת הלמידה החוץ כיתתית תעוצב כשביל התבלינים הבית-ספרי.

אנו מאמינים שאפשר להכניס יופי טבעי לבית הספר, אשר כחלק ממסע מתמשך יקיף ויעצים את תהליכי הלמידה וההוראה, ויתרום לפיתוח תהליכים לטובת כל קהילת בית הספר.

סביבת הלמידה שנבנה בשביל התבלינים הבית ספרי היא מעין שלב מעבר בין הכיתה המסורתית ללמידה בסביבות מגוונות מחוץ לבית הספר (כגון בגני יער). בהכוונה שלנו היא מוקמת בצמידות לבית הספר (או בתוכו), היא קלה לתחזוקה, ואינה דורשת כמעט תשומת לב, למעט השקיה וגיזום סדירים. בנוסף, היא מזמנת יתרונות ותחושת רווחה אישית לא רק לתלמידים אלא גם למורים. אפשר להקים שביל תבלינים בבתי ספר כפריים ועירוניים, אפילו שביל תבלינים בתוך עציצים בפינה מוארת ושקטה בחצר בית הספר.

סביבת הלמידה שאנו נפתח כחלק מהקמת שביל התבלינים, תהפוך לכיתת חוץ, שתאפשר לכם לגוון את הלמידה, ללמוד כל מקצוע בדרך קצת אחרת, כשההתבוננות בצמחים תהווה את הפלטפורמה לכך. תתפלאו אבל הצמחים מזמנים אפשרויות רבות ללמידה קצת אחרת.

והמורים? כחלק מהתהליך אתם מקבלים מתנה נפלאה – היכרות עם היתרונות הבריאותיים והתזונתיים של צמחי התבלין וסיוע בהכנת ארון התרופות הביתי-טבעי שלכם. תלמדו איך מגדלים את הצמחים הנפלאים הללו במרפסת הביתית או בגינת תבלינים קטנה.


פוסטים בבלוג
Search By Tags
No tags yet.
bottom of page